What if today is as good as it gets?

Första riktiga skoldagen idag då! Det gick bra tycker jag, har massa naturkunskap att plugga + en samhällsuppgift + en labbrapport att skriva hittills. Dessutom är det matteprov på två kapitel om en vecka typ så där är det också en massa att plugga in. Matten på IB stämde inte bra överrens med matten på ÖP. Så mycket att göra där.

Men det kommer att gå fint(Y) Jag kommer klara det bra. *Försöker peppa mig sj*

Imorgon blir det dock ingen skola, har först ett möte med studie- och yrkesvägledaren här i U:a, sen ska jag skynda iväg till Göteborg för ett möte med IB-rektorn. Hela TVÅ möten, känner mig som Blondinbella eller ngt ;) Nåja, det ska bli kul faktiskt, träffa de andra igen osv=) One last time O.O

Nu ska jag lägga mig och läsa I think, HP och De Vises Sten it is! Har lagt upp en plan med HP-böckerna, jag har bestämt mig för att ta med mig de tre sista till Sydkorea när jag åker den 28. Vilket innebär att jag har lite mer än tre veckor på mig med de fyra första. Det blir att läsa en massa annat imellan, HP är snabbläst. Iaf de fösta böckerna. Den första t.ex. Man hinner knappt börja innan den är slut. Så är det typ med de första... Tvåå? Trean går också snabbt men den är så sjukt bra så det märks knappt. Trean är ju så annorlunda, man får en paus från lilla Voldemort. Då är det Sirius som är the big mystery and I love him! Han och James är så peerfect! Både i Rowlings version som bästa vänner och bröder men även som par i den underbara världen av FanFiction.

Enligt mig borde Rowling skriva en ny bokserie på (minst) sju böcker. Med Marodörerna i huvudrollerna. Deras tid på Hogwarts. Kanske även deras tid efteråt... Eller... Så gör jag det! Höhö, då har jag ju något att göra emellan läxorna om man säger så. Nejdå, ska inte plåga er med sådant trams, Rowling ska det helst vara!

Nu kom jag på att jag fkt börjat skriva en fic om James och Sirius tid på Hogwarts... Herrejisses, den har jag inte ens tänkt på på flera månader. Den började med Sirius rymning till James. Kom inte så långt dock, några kapitel bara. Tror jag skrev det sista i juni förra året typ så den är oold. Nu ska jag sova, godnatt!

//Marielle=)

Skrevs igår, glömde publicera (A)



Kommentarer
Postat av: Leia ♥

God dag!

2010-10-05 @ 12:33:03
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0