Yeah, I'm afraid. Whataya want from me?

Jag VILL verkligen skriva men jag har verkligen inget att skriva om. Vilket dilemma.

Jag ska alldeles strax ge mig ut på en kort promenad, det behövs ibland. Med iPoden såklart. Jag tror att den är min bästa vän. Jag vet inte riktigt vad man skulle göra utan musik. Den betyder så otroligt mycket för mig. Man gråter, man skrattar, man minns. Finns vissa låtar som gör så ont att lyssna på, jag kommer ihåg hur ledsen jag var då. Hur ledsen jag är nu. Man minns.

Nu lyssnar jag på Adam Lambert mest. "Whataya Want From Me" och "If I Had You" är så bra. Och de passar in så bra på mitt liv. Så jag hoppas någon känner och så jag känner. Texten betyder allt i låtar tycker jag. Är texten fin och betyder något är oftast låten bra också. Sen finns det låtar som skulle varit sjukt dåliga oavsett vad texten varit, som t.ex. "Underbart" med Kalle Moraeus. HATAR den låten alltså, fy. Folkmusik över huvud taget är hemskt tycker jag. Musik jag gillar är Lady Gaga, Kelly Clarkson och just Adam Lambert och sådär. Kanske tråkigt, sånt alla lyssnar på tycker kanske en del.

Men så länge jag kan relatera till texterna så spelar det ingen roll.


Otroligt fin låt som jag älskar.
Bildkälla

Kommentarer
Postat av: jenny

Den låten är bra!

2010-05-28 @ 20:06:00
URL: http://pussjenny.blogg.se/
Postat av: Tova

Visst är musik otroligt underbart, vet faktiskt inte heller vad jag skulle göra utan den. Inget kan väl väcka nostalgi och minnen (både bra och dåliga) som musik... Och ibland behöver man helt enkelt rensa tankarna på en promenad med Ipoden som enda sällskap...

2010-05-28 @ 21:15:48
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0