I love you al-always

Hittade en liten undersökning om ens läsvanor som jag kan göra i denna tidiga morgonstund! =D

Som läsare är jag: Snabb. Böckerna tar alltid slut alldeles för fort för min smak. Det är ju en fördel när man pluggar och så, men böcker räcker aldrig någon längre stund för mig, vilket är trist. Sen är jag en sån person som kan läsa om en bok hur många gånger som helst. Som jag säkert sagt tidigare; Första gången man läser en bok skrapar man bara på ytan av den.

Som bloggare är jag: Tråkig. Publicerar i princip aldrig bilder och jag skriver i princip bara om min tråkiga vardag. 

Senast lästa bok: Harry Potter och dödsrelikerna av J.K Rowling

Senast påbörjade bok: Den trettonde historian av Diane Setterfield påbörjade jag i fredags. Har läst en liten bit bara, men den verkar bra.

Senast köpta bok/böcker: Ja, det var en mycket bra fråga. Jag tror det var Vid slaget tolv av Nora Roberts. Hade den innan det brann, och den var precis lika bra som jag mindes den.

Favoritdeckarförfattare: Jag ogillar verkligen deckare. Camilla Läcksbergs är väl de enda jag har läst ut så jag får väl ta henne.

Jag läser allt av:
J.K Rowling (ofc), Stephenie Meyer och sen vet jag inte riktigt. Har favoritböcker, inte favoritförfattare i princip. men jag kommer att läsa allt av Charlaine Harris, True Blood-böckerna rockar (iaf hittills).

Jag läser helst inte (genre/författare): Deckare. Ska ge dem ett försök till, I promise, men än har jag inte fastnat för någon över huvud taget riktigt.

Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Fackböcker är inte min grej, jag antar att jag är för ung eller något. Jag lär mig tillräckligt i skolan ;) Men jag gillar böcker runt andra världskriget, det kanske räknas.

Förutom svenska läser jag gärna: Engelska, absolut.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Begravt i glömska av Nora Roberts. En gammal favorit som jag inte läst på evigheter. Lättsamt och romantiskt!

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: Internmedicin av Göran Bergholm. Grundstenen för medicinstudenter. Jag vill ha den och har velat haft den i över ett år nu. Jag vet att jag inte kommer fatta någonting nästan, men det struntar jag i. JAG VILL HA! fast den kostar massa så jag vet inte.

När jag går på antikvariat letar jag alltid:
Jag har aldrig varit på något antikvariat i hela mitt liv. Tror jag i alla fall. Måste definitivt göra det, men det är så mycket som ska göras. Sen är jag livrädd för att göra saker själv när det är för första gången. Någon som vill med? ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0